Followers

Friday, April 15, 2011

Himmelsk Provence!

DSCN1645

 

Provence for noen få dager siden…

Blandt mengder med bilder fra vår ferietur til Frankrike som vi avsluttet tirsdag, skal jeg klare å velge et eller to som er representable for dette drømmelandet om våren. Det er lett… Vise fjellandsbyene, Riviera-kysten, vinranker som grønnes, all blomstringen og den freshe grønnfargen, den franske sjarmen, caffe au lait, 28 grader i skyggen og sol-bare-sol, middelalderbyene, himmelsk rosevin? I ett bilde? Helt, fullstendig umulig. Men hvis dere lurer på om det er verdt å ta en tur til Sør-Frankrike, spør oss om  oppskriften – vi har det!

 

DSCN1724

 

Flere himmelske innslag hos Petunia

31 comments:

  1. WOw, vad underbart det ser ut :)

    ReplyDelete
  2. Dette så da aldeles herlig ut! Slik en drømmer om...
    Takk for hilsen! Bildet mitt er tatt for et par uker siden, i dag er de grått og regn, men det er bare bre for da tiner snøen fort! -Margit-

    ReplyDelete
  3. Hvor ser det skønt ud.. forår, grønt og blå himmel.. Dejligt at se.. :-)

    ReplyDelete
  4. Det første bildet var skikkelig nydelig. Et sånt man får lyst til å hoppe rett inn i. Måtte være deilig å oppholde seg i Provance på denne tida.

    ReplyDelete
  5. Disse bildene ga meg veldig lyst til å reise og oppleve Provence! Så deilig å se folk på stranden i varme og sommerlige omgivelser.
    God helg :) Klem fra Bekka

    ReplyDelete
  6. Who vackra bilder...himmelskt vackert.

    Kramiz Anki

    ReplyDelete
  7. Nydelig!
    Føler roen og feriefølelse komme over meg!
    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  8. Så deilig med en slik vårtur. Jeg har aldri besøkt dette området i Europa. Takk for at du tar meg med dit!

    I dag er jeg ikke med i Himmelsk. Jeg skriver i stedet om himmelske opplevelser.

    ReplyDelete
  9. Der ser bare lækkert ud..;-D

    ReplyDelete
  10. Så koselig det så ut der. Gleder meg til å se dine andre bilder fra turen. God tur!

    ReplyDelete
  11. Ljuvliga himmelska bilder!
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  12. Deilig ! det er mitt første inntrykk av bildene..og usj..at jeg ikke er der NÅ !

    God helg :)

    ReplyDelete
  13. Jeg elsker også Sør-Frankrike. Kjempefine bilder!

    ReplyDelete
  14. Å så herlig ... tenk å møte våren på den måten som du har gjort! Etter min mening er våren den flotteste årstiden å besøke Rivieraen på. Har tidligere vært i nord-Italia på denne tiden, og det var helt fantastisk med tanke på blomstringen.

    Ha en toppers helg ...Irene

    ReplyDelete
  15. Åh så fint! Där skulle man gärna tagit en kopp kaffe :)
    Ha en fin helg!

    ReplyDelete
  16. Men ååh så härligt att få möta våren i Provence, underbara bilder!
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  17. Tak for din hilsen :-) Smukt. Jeg vil godt sidde der med et køligt glas hvidvin.

    ReplyDelete
  18. Magnifique!

    Velkommen til å sjå mine himmelbilder av solnedgangar i Bolivia!

    Jan Halvard, Norge
    ¡Buenos dias Bolivia!

    ReplyDelete
  19. ja, sør-frankrike er himmelsk på denne tiden av året......

    ReplyDelete
  20. OJ, så härligt! Vilka bilder! Nu gör du mig riktigt fylld av längtan. Vi var i Provence (tillsammans med TorAa med flera bloggare) i Augusti förra året - så himla härligt trots att det var mitt i semestertider. Längtar tillbaka. Vi kanske åker dit senare i höst igen! (Hoppas jag...)

    ReplyDelete
  21. Å skrive himmelsk foran Provence, burde være helt unødvendig;) Provence er himmelsk og det er også dine bilder!

    Ønsker deg en fin påske, men om du er hjemme eller har mulighet for å blogge dit du drar, så går både Mandagstema og Himmelsk som vanlig neste uke!!

    ReplyDelete
  22. Great to spend a nice vacation ..

    ReplyDelete
  23. Men så underbart det ser ut! Där skulle man
    gärna vilja vara :)Trevlig helg! och tack för
    din kommentar hos mej :)

    ReplyDelete
  24. Flott å se, så spennende og anderledes motiver, under én og samme himmel.

    ReplyDelete
  25. Flotte bilder fra en fantastisk tur.

    ReplyDelete
  26. Provence must be the place to go to escape the Scandinavian winters!

    SKY DITTY

    Hey, my little pretty,
    Sing a sky ditty,
    Sing about the stars and the sun.

    Hey, my little pretty,
    Sing a night ditty,
    Sing it when the day is all done.


    © 2011 by Magical Mystical Teacher

    Dancing Shadow Tree

    ReplyDelete
  27. Flotte bilder og det er jo så deilig med vår- uansett hvor man nyter den! God helg og god påske til deg!

    ReplyDelete
  28. Åh det både ser og høres himmelsk ut! Ja takk, dit reiser jeg gjerne :-) Ønsker deg en fin påske!

    ReplyDelete
  29. Hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhm, I want to be there at this moment!!! Summer and vacation dreams...... Thank you and have a nice weekend. Hugs from Luzia.

    ReplyDelete
  30. Herlig å titte innom bloggen din å se alle de fine bilder du har tatt :-)
    Jeg har ennu ikke rekket å dra til Drammen, tiden fyker avgårde...

    Klem

    ReplyDelete
  31. Heisann!


    Oj, har vi vært i sørlige Franrike samtidig????
    Det var noen herlige dager med sol og varme som heldigvis ville være med i bagasjen hjem.
    Ønsker deg en riktig go' påske ;:OD)

    ReplyDelete