Followers

Wednesday, May 18, 2011

Noen inntrykk fra en vakker park i Drammen

 

Hvorfor er denne parken tom og hvorfor er det så få som besøker den? Et stort mysterium for meg.

Parken er et spesielt vakker sted, med enorme gressplen,  hvite benker, blomstrende frukttrær,

flere skyggefulle alleer med høye trær og mengder rhododendron som kommer snart med med  tusenvis av blomster.

Parken har også en barokkhage som er bevart og en del legeplanter.

Og en Harry-Potter-film-grønn-labyrint

Det er noen rare ender der og til og med mystiske påfugler som skriker høye, hemmelige beskjeder til hverandre.

There is an empy park in our home town…

GG - huset

Selveste Gulskogen Gård

trær 2 GG

En av alleene

GG-7

Fargerik hale-kameraten

GG-8

Ukjente og uredde ender

GG-6

Snart kommer det hundre tusen slike blomster

GG-9

Innbydende benk

men ingen sitter på den

?

12 comments:

  1. For et vakkert sted! Jammen rart det er tomt der ja, men vi får håpe det blir bedre besøk utover sommeren :-)

    ReplyDelete
  2. Flott billedserie ... Ja, en kan undres over at ikke flere besøker Gulskogen gård. En fantastisk flott hage ... tenker på det hver gang jeg kjører forbi, at jeg burde ta turen innom igjen. Utrolig vakkert der nå, så jeg burde snart gjøre alvor av det!

    Ha en fin kveld ... klem fra Austad

    ReplyDelete
  3. Jeg har begynt nedtellingen til min lange ferie. Jeg kommer også innom Drammen :-) Håper kaffen enda står ved lag.... Det blir juli/august ferie på meg. Her har dagene vært så fulle fra A til Å.
    Håper alt står bra til med deg da :-)
    Flotte bilder så dyktig du er!
    klemmer

    ReplyDelete
  4. Beautiful pictures! This is a wonderful place!
    I would like to sit down that bench :)
    And the peacock is awesome!

    ReplyDelete
  5. Very nice pictures !
    Greetings Andrzej.

    ReplyDelete
  6. Takk for bildeserien i den idylliske park!
    Jeg elsker å vandre i parker blandt trær og spennende planter!
    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  7. For et nydelig sted, og så vakre bilder du har tatt. Ja, det er rart det ikke er flere mennesker på et sånt sted!
    Ha en fin dag :)
    Klem fra Bekka

    ReplyDelete
  8. Fin serie fra Gulskogen gård. Har tråkka mange ganger der med kamera selv.

    ReplyDelete
  9. Ser virkelig stille og fredlig ut. Deilig å ha en sånn park i næheten til å nyte freden og roen. Hyggelig at du stakk innom bloggen min. Ha en fortsatt fin kveld!

    ReplyDelete
  10. Beautiful photos of the park. It's so green!

    ReplyDelete
  11. I love to visit parks in spring. The freshness, the return of colour after a long wintertime, the impressions of the gardeners work long time ago - cinema for the eyes and balsam for the soul! Thanks for this walk in the park. Hugs from Luzia.

    ReplyDelete
  12. Jättevackra bilder. Vilka härliga färger påfågeln har. Trevlig helg!

    ReplyDelete